Trädplantering, kruktillverkning och mer!

Hejsan! 
Idag fick vi en liten sovmorgon och det behövdes verkligen...
 
Vi åkte till skolan för att plantera träd som representerar vår gemenskap antar jag :P 
 
Sen åkte vi till Women Busniess Center och kollade på när kvinnor som gjorde krukor för att försörja sig själva och på så sett får mer att säga om. Det var väldigt fascinerande att se alla olika steg för att göra krukorna. Det var lite extra varmt än vanligt när man stod under ett plåttak med gassande sol.
 
Efter det åkte vi till en av elevernas hem och åt middag
Det var väldigt fint där och maten var god! Det var ris, köttgryta, äggröra och någonting som liknade linssoppa.
Maja och Basse gav dem presenter för att de hade varit så gästvänliga.  :)
 
Nu sitter alla på högsta våningen och försöker hitta på något att göra. Själv måste jag ladda telefon i mitt rum för att skriva detta. Men imorgon far vi till barnhemmet. Det kommer nog bli den svåraste delen av resan. Hoppas de tycker om mina gamla gosedjur :)
Nu ska jag upp till de andra. Hörs Hej! 
//Erik
Allmänt | |
Upp