AAAAAH

Hej allihopa!
 
Idag är det måndag, idag börjar resan mot Kenya. Aaaaah! Kan inte fatta det. Sitter för tillfället i sängen och funderar på vad jag ska hunnit gjort innan vi ska ses utanför skolan 23.45 ikväll.
 
Ska packa väskan som fortfarande ligger uppe på vinden. 
Ska inte glömma något viktigt.
Ska leta upp kläder som stämmer in på beskrivningen "Svalkande, ej åtsittande eller avslöjande". 
Ska gosa med mig pojkvän och ge mig syster extra många kramar.
 
Ser väldigt mycket fram emot resan, men åh vad jag hatar att säga hejdå. Jag är väldigt resevan och vet att jag inte kommer ligga på rummet och gråta av hemlängtan, men att säga hejdå är aldrig kul. Lite extra jobbigt då min syster ska åka iväg på en backpackerresa när jag är borta, så efter ikväll kommer jag inte träffa henne förrän i mars nästa år. Sen har jag även en pojkvän som jag saknar så fort han inte är vid min sida. Jag är världens blödigaste och började nästan gråta redan imorse när han stack iväg till jobbet. Men man är väl en strong, independent woman. Självklart klarar jag mig utan honom i två veckor, även om jag kommer sakna godnattpussar och en person att hålla i handen när det blir lite jobbigt.
 
Det är flera i gruppen som aldrig rest, och för dom kommer det nog bli svårare än vad det kommer bli för mig. Dock vill jag att dom ska veta att det inte är fel med hemlängtan eller att gråta, även om lärarna ständigt tjatar om att dom inte vill ha något gnäll under resan. Att resa är inte alltid lätt, speciellt inte när vi som nu ska åka till ett väldigt annorlunda land som ligger väldigt långt bort. Men när det blir svårt och jobbigt får vi helt enkelt se till att trösta och försöka få personen att tänka på något annat. Det kommer bli bra.
 
Nu ska jag sluta dega i sängen och istället stiga upp och göra allt som behöver göras,
 
Kram från Elsa
Allmänt | |
Upp